Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2020-2021

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : SEK057
ΕΔΡΑ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : ΛΑΧΑΝΑ 7 & Λεωφ.Θεσσαλονίκης ,Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Τηλέφωνα: 2102521398 – 210 2513836
Email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.



Το 5ο Εργαστηριακό Κέντρο Αθηνών – Ν.Φιλαδέλφειας (Ε.Κ) ιδρύθηκε το 1986 με την Υπουργική απόφαση
Γ2/3343/14-7-86 , που ορίζει τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.) κατά νομό ή Νομαρχιακό διαμέρισμα,
την ονομασία και τον τόπο λειτουργίας τους και με τον Νόμο 4186/17-9-2013 (Άρθρο 46 παράγραφος 8)
, μετονομάσθηκε σε 5ο Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) Αθήνας – Ν.Φιλαδέλφειας.
Βρίσκεται στο βόρειο τμήμα του Δήμου Ν.Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας , μέσα σε ένα σχολικό συγκρότημα, που
λειτουργούν τρία Επαγγελματικά Λύκεια (1ο ΕΠΑΛ, 2ο ΕΠΑΛ & 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ), το 3ο Γυμνάσιο
Ν.Φιλαδέλφειας και το 3ο ΓΕΛ Ν. Φιλαδέλφειας «Μίλτος Κουντουράς» .
Στο 5Ο ΕΚ αποκτούν επαγγελματικές δεξιότητες και γνώσεις οι μαθητές εκτός των τριών Επαγγελματικών
Λυκείων του Δήμου Ν.Φιλαδέλφειας – Ν.Χαλκηδόνας και σπουδαστές του ΔΙΕΚ Μεταμόρφωσης (παλαιότερα) και
του ΔΙΕΚ Ν.Ιωνίας. Επίσης , στα εργαστήρια του εκπαιδεύονται και οι μαθητές του «Μεταλυκειακού έτους- Τάξη
μαθητείας» του 1ου & 2ου ΕΠΑΛ Ν.Φιλαδέλφειας.
Γενικότερα, εξυπηρετεί μαθητές από τους όμορους δήμους Ν. Ιωνίας, Ν.Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης,
Αγ.Αναργύρων , Αχαρνών, Γαλατσίου, αλλά και από την ευρύτερη περιοχή του Ν.Αττικής, λόγω εύκολης και
γρήγορης πρόσβασης, αφού βρίσκεται κοντά σε έξοδο της Αττικής οδού και δίπλα στην Εθνική οδό Αθηνών-
Θεσσαλονίκης στο ύψος του κόμβου της πρώην Renault.
Καλύπτει τα εργαστηριακά μαθήματα των συνεργαζόμενων ΕΠΑΛ, ΔΙΕΚ σε επτά (7) τομείς και σε δεκαεπτά (17)
διαφορετικές ειδικότητες . Συγκεκριμένα :


Τομέας : ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων

Τομέας : ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών
Τεχνικός Οχημάτων
Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού
Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και κατασκευών


Τομέας : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ
Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής

Τομέας : ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού
Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης
Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό

Τομέας: ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ - ΕΥΕΞΙΑΣ
Βοηθός Νοσηλευτών
Βοηθός Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων
Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
Βοηθός Φαρμακείου.


Τομέας : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής
Τομέας: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Γραφικών Τεχνών
Είναι σε ίδρυση ειδικότητες στον τομέα Δομικών Έργων με ειδικότητες Σχεδιαστής Δομικών Έργων και
Γεωπληροφορικής , Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων με ειδικότητα Τεχνικός Διαχείρισης και Ανακύκλωσης
και στον τομέα Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής με ειδικότητα Τεχνικός Τεχνολογίας
Τροφίμων και Ποτών, που δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης μαθητών και βασικού εξοπλισμού των εργαστηρίων.
Υποδομές - Εργαστήρια


Όλα τα εργαστήρια έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και διαθέτουν τα περισσότερα βιντεοπροβολέα. Στον
παρακάτω πίνακα περιγράφονται αναλυτικά τα εργαστήρια που λειτούργησαν το σχολικό έτος 2020-21.
Κωδικός Εργαστηρίου – Ονομασία


Α. ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
0101 Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
0103 Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
0104 Οχημάτων

0105 Αεροσκαφών

Β.ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
0803 Νοσηλευτικής
0801 Ιατρικό-Βιολογικό-Φαρμακείου
0802 Οδοντοτεχνίας
0805 Βρεφονηπιοκομίας
0804 Φυσικοθεραπείας

Γ.ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
0203 Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων
0204 Ηλεκτρολογίας
0205 Αυτοματισμού
0206 Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων
0207 Ηλεκτρικού Συστήματος Αυτοκινήτου

Δ. ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ-ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
1101 Πληροφορικής
1201 Οικονομίας και Διοίκησης
0401 Γραφικών Τεχνών
0302 Σχεδιαστήριο

Το Εργαστηριακό Κέντρο με βάση τη νομοθεσία είναι σχολική μονάδα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας
και ιδιαιτερότητες που το διαφοροποιούν από τη λειτουργία ενός σχολείου Β/θμιας εκπαίδευσης. Τα γενικότερα
χαρακτηριστικά του όμως είναι τα ίδια με τις περισσότερες σχολικές μονάδες όπως, εκπαιδευτικοί, μαθητές ,
γονείς καθώς και οι σχέσεις μεταξύ τους και με τις Σχολικές και Δημοτικές επιτροπές του Δήμου στον οποίο
λειτουργούν.

Τα Εργαστηριακά Κέντρα με τα εργαστήρια και τους εκπαιδευτικούς του, αποτελούν την ουσιαστική και
πολύτιμη τεχνογνωσία και ειδίκευση όλων των ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
στη χώρα μας.
Τέλος, ο Σύλλογος Διδασκόντων επιφυλάχθηκε να πάρει θέση για την αποτίμηση , αφού την περσινή σχολική
χρονιά είχαμε 5 μήνες τηλεκπαίδευσης, ήταν πολύ δύσκολο να υπάρξει προγραμματισμός δράσεων της σχολικής
μονάδας.

Η αποτίμηση που θα ακολουθήσει είναι μία υποκειμενική άποψη του Διευθυντή του 5ου ΕΚ Ν. Φιλαδέλφειας και
όλα τα παρακάτω αναφέρονται στο βιβλίο πρακτικών και παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα και κοινωνικά μέσα
του σχολείου.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
1. Δημιουργήθηκαν μαθήματα από τους εκπαιδευτικούς στο e class , παράλληλα με
την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω του Webex.
2. Διατέθηκε από την σχολική μονάδα εξοπλισμός σε εκπαιδευτικούς και μαθητές
για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
3. Καταρτίστηκε ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου και ενημερώθηκαν οι
μαθητές για τον κανονισμό.
4. Συνεργάσθηκαν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας για την βελτίωση της
τηλεκπαίδευσης και την διάχυση καλών πρακτικών.
5. Συμμετείχαν σε επιμορφωτικές συναντήσεις που οργανώθηκαν από


Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και το ΠΕΚΕΣ για διδακτικά θέματα,
γνωστικά αντικείμενα, μεθόδους αξιολόγησης στα πλαίσια της μάθησης μέσω
τηλεκπαίδευσης.


Σημεία προς βελτίωση
1. Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας
2. Ενίσχυση δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ εκπαιδευτικών
3. Ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών
4. Επαναλειτουργία τμημάτων Μαθητείας
5. Βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας (μέσω
ιστοσελίδας, πρόσκληση γονέων στο Ε.Κ, συνεχής και συστηματική ενημέρωση
των γονέων μέσω email για σημαντικά θέματα, καθιέρωση ημέρας ενημέρωσης
προόδου ανά Τομέα).

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Σημεία προς βελτίωση
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία
1. Συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
2. Ενδοσχολικές επιμορφώσεις

3. Επιμόρφωση σε φορείς (τεχνικούς – επαγγελματικούς)
4. Επιμορφωτικές δράσεις σε συνεργασία με άλλα σχολεία

Σημεία προς βελτίωση
Οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις και οι επιμορφωτικές δράσεις σε συνεργασία με άλλα σχολεία είναι σημεία προς
βελτίωση.

Λίγα Λόγια

Το 5ο Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) Αθήνας – Ν. Φιλαδέλφειας εκπαιδεύει σε εργαστήρια , σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα του ΥΠΠΕΘ, μαθητές που φοιτούν σε ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ. Διαθέτει σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό για όλες τις ειδικότητες και καλύπτει το σύνολο των προβλεπόμενων εργαστηριακών ασκήσεων των αναλυτικών προγραμμάτων.

Search